Jak zrobić reklamę wideo do internetu? Dobre praktyki

Reklama wideo w działaniach marketingowych niewątpliwie przynosi korzyści. Nikt jednak nie ma gotowego przepisu na sukces wideo, ale dobre praktyki, które znajdziesz w tym artykule pomogą Ci zwiększyć szansę na osiągnięcie zadowalających wyników. Chwytaj więc za kawę i… ruszajmy!

reklama wideo do internetu

Czas to pieniądz, także w reklamach wideo

Przypomnij sobie salę wykładowąm podczas studiów czy słuchanie szkolenia online podczas pandemii. Jak długo twoja uwaga pozostawała w skupieniu? Zapewne twoje zaangażowanie w słuchanie było największe przez pierwszy kwadrans, a potem stopniowo malało. Nawet jeżeli wykładowca był najlepszy w swoim fachu, a temat najciekawszy z możliwych, zdarzyło Ci się kilka razy uciec myślami i stracić wątek. 

Twój wykładowca może czuć się szczęściarzem. Otrzymał aż piętnaście minut twojej uwagi. Reklamy wideo rzadko mogą dostąpić takiego zaszczytu. Średnie zaangażowanie odbiorcy w płynący z nich przekaz wynosi ok. dwóch minut i drastycznie spada od trzeciej minuty.

Możemy więc przyjąć górny przedział długości wideo w okolicach dwóch minut. Sytuacja z dolną granicą jest w zasadzie analogiczna i nadmierne jej skrócenie również nie zostanie pozytywnie odebrane. Przeprowadzone w 2016 r. przez Google badanie pokazało, że 15 sekundowe reklamy miały 30% niższy współczynnik oglądalności od swojej 30 sekundowej konkurencji. Najwyraźniej nie lubimy, kiedy ktoś za szybko odrywa nas od interesującego contentu.

Identyczne wyniki dotyczące długości reklam wideo czy materiałów wideo marketingowych przedstawił w najnowszym raporcie Vidyard. Ich statystyki pokazały, że nagrania trwające około 60 sekund zostały obejrzane w całości przez 68% odbiorców. Dla porównania 20 minutowe materiały uzyskały wynik 25%, a pół godzinne już tylko 10%. Długość najpopularniejszych video również drastycznie stopniała z maksymalnie 6,07 minut w 2017 r. do 4,07 w 2019 roku.

Nie ma zatem sensu przedłużać reklam czy materiałów content marketingowych w nieskończoność. Czas to pieniądz – zarówno dla odbiorcy, jak i twórcy wideo..

jak zaoszczędzić pieniądze na reklamie w internecie

Nagranie z kosmosu w reklamie wideo

Jeżeli potrzebujesz ujęcia z kosmosu, nie musisz tam lecieć i poświęcać na to kosmicznie dużo czasu i pieniędzy (https://www.space.com/virgin-galactic-raises-space-ticket-price). Możesz stworzyć kosmiczną animację.

Animacje królują w marketingu wirusowym i pozwalają uzyskać nawet 375% wzrost udostępnień w social mediach. Biorąc pod uwagę, że 41% marketingowców zwraca uwagę na poważne problemy budżetowe przy tworzeniu kampani reklamowej, zastosowanie animacji wydaje się całkiem rozsądne dla portfela.

reklamy i animacje reklamowe

Oszczędność czasu i pieniędzy nie jest jedyną korzyścią płynącą z zastosowania reklamy wideo w formie animacji. Taka forma wpływa pozytywnie na dynamikę nauki odbiorcy, a tym samym sprawia, że produkt lub usługa zostają lepiej zrozumiane i zapamiętane. Użycie animacji skraca czas wdrożenia do firmy nowych pracowników aż o 67% i równie szybko zaznajomi potencjalnych klientów z twoją ofertą.  

Użytkownicy platformy Vyond doświadczyli również 130% wzrostu wejść w maile, które zawierały animowane wideo. Zjawisko to świadczy o mocy drzemiącej w animacjach. Wiadomości zawierające animowaną reklamę przestają być odbierane jako spam i postrzegane są przez odbiorcę jako bardziej atrakcyjne. Do podobnych wniosków doszli statystycy platformy Wistia, którzy stwierdzili większą o 21% klikalność maili z wideo w porównaniu do wiadomości zawierających samą grafikę. Badania te pokazują, że planując e-mailową kampanię marketingową, dobrze jest uwzględnić w niej materiał wideo, a najlepiej – właśnie animację.

Tylko mugole myślą, że sztuka czytania zanikła

,,Jeśli myślisz, że w dobie komputerów sztuka czytania zanikła, zwłaszcza wśród dzieci, to niezawodny znak, że jesteś MUGOLEM!”. Tak stwierdziła J. K. Rowling, autorka książek o Harrym Potterze. Nie pomyliła się. Napisy okazują się być niezwykle ważnym elementem wideo. Jeżeli zastanawiasz się nad ich dodaniem do swojego materiału – zaufaj jednej z najpopularniejszych pisarek wszechczasów. 

Jedziesz tramwajem, jak zwykle całe miasto jest zakorkowane, nudzisz się, więc zerkasz na telefon i odruchowo zaczynasz przeglądać media społecznościowe. Co widzisz? Wideo. Teraz się zastanów – czy słyszysz dźwięk tego nagrania?

Odpowiedź zapewne brzmi nie. Taka sama padnie u 92% osób, które zazwyczaj oglądają wideo na telefonie z wyłączonym dźwiękiem. Tę krótką gimnastykę szarych komórek można przedłużyć i zadać sobie następujące pytanie. Czy oglądając wideo bez dźwięku bardziej zainteresuje mnie to bez napisów, czy może to z napisami pozwalającymi zrozumieć jego treść nawet bez dźwięku?

Aż 80% konsumentów decyduje się obejrzeć całą reklamę wideo czy inny materiał filmowy wtedy, kiedy pojawiają się na nim napisy. Być może należysz również do grupy 37% oglądających, których napisy zachęcą do włączenia dźwięku. A może należysz do grupy 29% odbiorców, dla których napisy są istotnym elementem wspomagającym zrozumienie przekazu filmiku

dodawanie napisów do filmów w internecie

Reklama w formie wideo – last but not least

Ciekawy pomysł, estetyczny wygląd, chwytliwy slogan i uszyta na miarę forma z całą pewnością są elementami niezbędnymi, aby twoje wideo osiągnęło sukces. Często jednak zapominamy o jeszcze jednej składowej – strategii dystrybucji Twojego wideo. Warto przemyśleć, które formy filmików pasują do określonego miejsca w internecie i na odwrót, które miejsca są odpowiedniego dla danego contentu

Pamiętaj, że trzema miejscami, w których twoje reklamy wideo czy materiały wideo marketingowe zdobędą najliczniejszą publikę są: social media, strona internetowa i strony docelowe. Ostatnie z nich to nic innego jak witryna, do której trafiają konsumenci po kliknięciu reklamy. 

Ciekawostką wartą uwagi jest również to, że filmiki o tematyce biznesowej, wg raportu “2019 VIDEO IN BUSINESS Benchmark Report” zdobywają ok. 22% swoich cotygodniowych wyświetleń w czwartki

Czas zaczynać

Współczesny konsument preferuje wideo dosyć krótkie, najlepiej animowane i koniecznie z napisami.

Pamiętaj jednak, że prezentowane dane są już historią, wydarzyły się i w każdej chwili może nadejść coś nowego. Każda branża ma również swoją własną specyfikę, dlatego warto przede wszystkim testować różne rozwiązania i śledzić trendy.

Jeśli chcesz stworzyć własną reklamę wideo czy animację – będziesz zapewne potrzebować podkładu muzycznego. Ale skąd go wziąć? O tym dowiesz się z artykułu: Muzyka do filmów – skąd brać muzykę do filmów? Darmowe i płatne bazy muzyki

Jeśli chcesz jednak skorzystać z usług profesjonalistów – zapraszamy do kontaktu. Wspieramy firmy w tworzeniu reklam wideo, materiałów e-learningowych, animacji reklamowych oraz wielu innych dziedzinach związanych z filmem, fotografią i marketingiem.