Filmy 360 stopni – wideo na okrągło

Film 360 stopni

Filmy 360 stopni

VR (czyli Virtual Reality, co po polsku oznacza wirtualną rzeczywistość) to na pewno nie nowość – wirtualna i rozszerzona rzeczywistość coraz bardziej zadomawia się w świadomości ludzi. Filmy 360 stopni można już od dłuższego czasu umieszczać na YouTube czy Facebooku, pojawiło się też sporo coraz to nowych kamer i rozwiązań technologicznych. Łatwiej uzyskać dostęp do dobrego oprogramowania, które pozwala na edycję i dystrybucję treści tego typu, a czołowi producenci programów do edycji filmów uzupełniają nowe wersje o narzędzia do pracy w środowisku 360 stopni. W Polsce VR jest jeszcze na etapie „wieku dziecięcego”, ale na zachodzie to już na tyle wyrośnięty dzieciak, że można mu się przyjrzeć i ocenić, co z niego wyrośnie. Wszystko wskazuje na to, że prawdziwy VR-owy boom nadejdzie (także w Polsce) już niedługo.

Wideo 360 – gdzie je wykorzystać?

Czym właściwie różni się zwykły film do filmu sferycznego? Video 360 pozwala oglądać wszystko wokół kamery. Jest to wprost idealna technologia do prezentacji nieruchomości, hal produkcyjnych czy atrakcji turystycznych.

Organizujesz konferencję? Wideo 360  stopni nagrany podczas wystąpień – przyciąga uwagę odbiorców na social mediach.

Na sukces, jakim jest rozpoczęcie programu BIPS, składa się wiele czynników, m.in. przychylność oraz wsparcie ze strony władz Uczelni. Cieszymy się, że na gali inauguracyjnej obecni byli dr hab., prof. UE Bartłomiej Nita, oraz Jego Magnificencja prof. dr hab. Andrzej Kaleta, który powitał gości.Jeśli jesteście ciekawi słów Rektora oraz wyglądu auli w CKU w obiektywie 360, koniecznie zobaczcie nagranie.Za uwiecznienie tej wspaniałej chwili dziękujemy Vireo Media​ 🙂

Opublikowany przez BIPS – Biznesowy Indywidualny Program Studiów UE we Wrocławiu Czwartek, 1 marca 2018

Wideo 360 (od niedawna w naszej ofercie) to również świetny materiał dodatkowy na Facebooka, uzupełniający standardową relację wideo z wydarzenia.

Gala inaugurująca Iedycję BIPS 26.02.2018

BIPS to jedyna inicjatywa w Polsce, która w tak wyjątkowy sposób łączy wspólne działanie świata nauki i biznesu. Tydzień temu odbyła się inauguracja pierwszej edycji – kto był z nami kciuk w górę! 👍🙂Za realizację filmu dziękujemy Vireo Media Organizację wydarzenia wspomogli Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Collegium Wratislaviense

Opublikowany przez BIPS – Biznesowy Indywidualny Program Studiów UE we Wrocławiu Poniedziałek, 5 marca 2018

Coraz bardziej popularne stają się filmowe przewodniki promujące miasta, stworzone właśnie za pomocą kamer 360 stopni. Tego typu przewodnik video w 360 stopni nagraliśmy dla kampanii ekologicznej.

Chociaż filmy sferyczne są dostępne już od dłuższego czasu (zarówno YouTube jak i Facebook umożliwiają ich umieszczanie), to nadal zwracają uwagę i wyróżniają się pośród setek materiałów wideo, jakie codziennie “scrollują” użytkownicy internetu.

Filmy 360 dają wrażenie obecności w centrum wydarzeń dzięki możliwości interakcji. W przeciwieństwie do aplikacji VR, jest to jedynie obrót w dowolną stronę – ale to nadal znacznie więcej niż całkowicie bierny odbiór zwykłego filmu.

Oprócz samych filmowych ujęć pięknych widoków, tego typu materiały wideo mają filmowego prezentera – przewodnika, który opowiada o danym miejscu. Wskazuje widzowi na co powinien zwrócić uwagę, podobnie jak przewodnik na prawdziwej wycieczce.

Jeśli odbiorca ma zestaw do VR (Google Cardboard, HTC Vive, Oculus czy Samsung GearVR) ma możliwość pełnego “przeżywania” każdego ujęcia.

Filmy 360 stopni – zalety technologii

Wielką zaletą filmów 360 stopni jest to, że nie są one przeznaczone jedynie dla użytkowników zestawów VR. Można je oglądać zarówno na ekranach komputerów przesuwając obraz kursorem myszy czy na smartfonie używając akcelerometru można obracać telefon i oglądać ujęcie pod różnym kątem.

W 2014 roku Facebook wydał ponad 2 miliardy dolarów na zakup firmy Oculus. W najbliższym czasie w sprzedaży pojawi się Oculus Go za jedyne 200$. Filmy 360 stopni to świetny sposób, żeby wyróżnić się jako firma czy miasto z pośród setek innych. Jest to też inwestycja w przyszłość, bo zapotrzebowanie na content dla urządzeń VR jest coraz większe i wszystko wskazuje na to, że cały czas będzie rosnąć.