Tworząc nową stronę internetową firmy czy zakładając konta na kolejnych portalach społecznościowych często opieramy się na zdjęciach stockowych uśmiechniętych ludzi w garniturach. Jest to najłatwiejsze i najszybsze rozwiązanie, które niesie ze sobą jednak pewne ryzyka (“dziwny pan ze stocku” na stronie głównej nie pasuje do każdej branży 😉 ). Zdecydowanie lepszą opcją jest zamówienie wizerunkowej sesji zdjęciowej. Zdjęcia wizerunkowe przedstawiają konkretne biuro, które klient może odwiedzić. Odwiedzający stronę internetową widzi na zdjęciach te same osoby, które później spotyka na spotkaniu biznesowym. Tego rodzaju zdjęcia z pracownikami w wydrukowanej formie można wykorzystać również jako np. wystrój pokoju socjalnego czy ozdobić nimi poczekalnię.
Zdjęcia wizerunkowe – jedna sesja, dużo contentu
W czasie jednej sesji zdjęciowej powstaje mnóstwo zdjęć, które potem mogą zostać wykorzystane przez dział marketingu w różnych działaniach (nie tylko na stronie, ale również jako element folderu reklamowego czy content na Facebooka). W czasie sesji powstają często również zabawne zdjęcia czy typu “making of”, które świetnie sprawdzą się np. na Instagramie.
Fotoreportaż dla PGS Software
PGS Software S.A. (dziś Xebia) jest jedną z największych polskich firm IT, tworzących profesjonalne oprogramowanie. Mieliśmy przyjemność odwiedzić nowe firmowe biuro, które znajduje się w centrum Wrocławia – w galerii Wroclavia.
Podczas realizacji fotoreportażu staraliśmy się oddać charakter firmy oraz panującą w niej swobodną atmosferę. Od początku założyliśmy, że chcemy unikać zdjęć pozowanych i “łapać chwile” jak w czasie robienia zdjęć na zwykłym evencie.
Fotograf w biurze – uwaga!
Dla wielu osób, szczególnie takich, które na co dzień nie mają zbyt wiele wspólnego z marketingiem, obecność fotografa w biurze może być krępująca. Chcieliśmy, aby zdjęcia wizerunkowe wyszły naturalnie, dlatego poprosiliśmy o wcześniejsze poinformowanie pracowników o naszej wizycie. Pomijając już względy prawne (publikacja wizerunku itp.) chodziło przede wszystkim o to, żeby od początku było wiadomo, że konkretnego dnia po biurze będzie się kręciło dwoje obcych ludzi z aparatami.
Fotografia wizerunkowa – co jest ważne?
Zdawać by się mogło, że podczas sesji zdjęciowej najważniejszy jest sprzęt, światło czy umiejętności fotografa. Te wszystkie elementy są oczywiście niezwykle istotne, ale nie najważniejsze.
W fotografii wizerunkowej realizowanej w biurze, gdzie można spotkać wielu pracowników o bardzo różnych charakterach, jedną z najlepszych i najskuteczniejszych technik fotograficznych jaką stosujemy jest… otwartość i poczucie humoru 😉 Wymuszony uśmiech, nawet najlepiej oświetlony i wykadrowany, nie będzie przemawiał do odbiorcy.
Zanim zaczęliśmy robić zdjęcia wizerunkowe, najpierw obeszliśmy biuro i niezobowiązująco rozmawialiśmy z pracownikami. Dzięki temu, gdy następnym razem zobaczyli nas z aparatami, zachowywali się naturalnie, często nawet spontanicznie uśmiechając się do obiektywu.
Efekt finalny
Sesja fotograficzna dla PGS Software przebiegła w świetnej, luźnej atmosferze. Klient był na tyle zadowolony z sesji, że zostaliśmy zaproszeni do realizacji relacji wideo oraz fotoreportażu z dnia otwartego firmy. Mamy nadzieję, że to nie ostatnia nasza wizyta w tym niezwykle fotogenicznym biurze w samym sercu Wrocławia.