Wideomarketing w 5 prostych punktach

O tym, jak wielką rolę odgrywa wideomarketing w social mediach, możemy przekonać się analizując praktycznie każdy portal społecznościowy, od Facebooka po Snapchat, czy Instagram. Jak mówi Maria Biernacka – Social Media & Content Manager magnes.pl, mamy do czynienia wręcz ze „złotym wiekiem wideo”. Portal magnes.pl podaje, że ponad 90% internautów do czterdziestego roku życia ogląda przynajmniej jeden filmik dziennie. Stwarza to więc znakomitą szansę na promocję i dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów.

Internet kopalnią możliwości

Perspektywy jakie proponuje nam Internet są ogromne. Wykorzystując je w odpowiedni sposób można uzyskać spory zasięg dla promocji swojej firmy, niezależnie od jej budżetu marketingowego. Nie ma znaczenia czy jest to film, spot reklamowy, doodle video czy wywiady z pracownikami lub klientami. Materiał wideo wzbudzi zaciekawienie u odbiorcy bardziej niż słowo pisane. Pamiętać jednak należy, aby wideo promocyjne dopasować do specyfiki działalności firmy. 

5 podstawowych rzeczy, o których powinniśmy pamietać w wideomarketingu

Internauci często dzielą się filmikami między sobą lub udostępniają je publicznie, co sprawia, że zasięg materiału zwiększa się, trafiając do coraz to nowych widzów. Jak zatem stworzyć profesjonalny materiał wideo, którym Internauci będą się chętnie dzielić? Oto 5 kroków, o których warto pamiętać:

  • Przekaz – informacja, jaka ma trafić do odbiorcy powinna być zawarta w pierwszych sekundach filmu. Skupienie widza maleje z czasem, więc warto kluczowe informacje przedstawić zaraz na początku materiału. To pierwsze sekundy oglądanego wideo decydują, czy odbiorca przescrolluje newsfeeda dalej lub kliknie “pomiń reklamę”
  • Długość filmu zależy od ilości informacji jakie chcemy w nim zawrzeć. Należy jednak pamiętać, że czym dłuższy film, tym większe wyzwanie stoi przed jego realizatorami. Oglądający szybko się nudzi, więc jeśli chcemy, żeby zobaczył go do końca, musimy utrzymać jego uwagę jak najdłużej. 
  • Plan – ważnym czynnikiem wpływającym na sukces wideomarketingu jest plan. Wszelkie kwestie organizacyjne oraz analiza grupy docelowej i konkurencji, są kluczowe w przygotowaniu produkcji profesjonalnego materiału promocyjnego.
  • Makling of – w niektórych przypadkach dobrym pomysłem jest również opublikowanie materiału zza kulis tzw. making of. Jest to dokumentacja wideo ukazująca jak powstał materiał, który finalnie trafił do sieci. Zdjęcia czy ujęcia wideo z produkcji to świetny content na instagramowe Stories. Ta nieco luźniejsza forma promocji może sprawdzić się w niejednej kampanii.
  • Budżet reklamowy – nawet najlepsze wideo może zaginąć w gąszczu przekazów reklamowych. Dlatego poza zwykłym udostępnieniem go na Facebooku czy stronie internetowej, warto założyć dodatkowy budżet na jego promocję – czy to na social media, czy w postaci reklam na YouTube. Jeśli samo wideo ma potencjał na stanie się viralem, dodatkowe odsłony zwiększą tą szansę.

Wyróżnij się

Wideomarketing to idealna sposobność, by połączyć oczekiwania internautów z promocją produktu. Widz szukając w sieci ciekawych materiałów może jednocześnie zobaczyć interesujące wideo i zapoznać się z ofertą firmy. Należy jednak pamiętać, że w Internecie aż roi się od coraz to bardziej kreatywnych filmów promocyjnych. Największą sztuką jest zaś to, aby przebić się wśród konkurencji. Nie jest to łatwe, ale z pewnością warto.