Kampania „Małe kroki, wielkie zmiany” – case study

Kampania “Małe kroki, wielkie zmiany”

Od listopada 2018 r. do końca 2019 roku mieliśmy przyjemność przeprowadzać kampanię promocyjną dla projektu „Małe kroki, wielkie zmiany”, opracowując od podstaw jej koncepcję (jej nazwę, identyfikację wizualną). Kampania obejmowała różne formy promocji – spoty reklamowe, artykuły prasowe, film 360 stopni, kompleksową obsługę social mediów, reklamę outdoorową, zaprojektowanie gadżetów reklamowych, organizację wydarzeń. Podczas naszej pracy byliśmy wspierani przez dział komunikacji agencji Wills Integrated.

Kampania była realizowane na zlecenie Urzędu Miejskiego we Wrocławiu. Zakładany zasięg kampanii wynosił 1 mln odbiorców.

“Małe kroki, wielkie zmiany” to kampania edukacyjno-informacyjna z zakresu bioróżnorodności oraz ochrony jakości powietrza we Wrocławiu i 10 gminach Dolnego Śląska. Jej celem było podniesienie świadomości ekologicznej przez promowanie idei zrównoważonego rozwoju.

Zaczęliśmy od opracowania hasła i postaci (brand heroes), które prowadziły odbiorców przez różne etapy kampanii. Hasło (które stało się też nazwą samej kampanii) – ,,Małe kroki, wielkie zmiany” to motto pochodzące z kultury japońskiej. Filozofia robienia “małych kroków” w dobrym kierunku – a więc niewielkich, ale stałych zmian naszych nawyków – jest punktem wyjścia dla koncepcji kampanii. Brand heros, czyli: Małgosia, Jaś, Basia, Marek, Gustaw i Helenka to trzypokoleniowa rodzina mieszkająca we Wrocławiu i propagująca ekologiczne postawy. Bohaterowie  kampanii stanowią nawiązanie do głównych grup docelowych – rodzin z dziećmi i osób starszych – a ich działania są wzorem do naśladowania.       

Dobraliśmy różne kanały promocyjne i komunikaty do grup docelowych:

  • rodziny z dziećmi (w wieku przedszkolnym, szkolnym, młodzież): social media, telewizja, ulotki, prasa, organizacja wydarzeń dla rodzin, bilboardy
  • seniorzy: radio, telewizja, prasa, wydarzenia, ulotki, citylight na przystankach autobusowych

Byliśmy odpowiedzialni za przygotowanie propozycji lokalizacji bilbordów i citylightów na terenie miasta oraz PKP. Zajęliśmy się też pozyskaniem patronów medialnych kampanii.

Prowadziliśmy komunikację w social mediach – na Facebooku, Instagramie, Twitterze i YouTube.

Stworzyliśmy również:

  • 2 animacje emitowane w TVP Wrocław (160 emisji) oraz prezentowane na monitorach we wrocławskiej komunikacji miejskiej
  • 2 filmy połączone z animacjami (w nich animowani bohaterowie kampanii promują zasady zrównoważonego rozwoju)
  • film 360 stopni, w którym występowali brand heroes kampanii
  • fotoreportaże i relacje wideo z najważniejszych wydarzeń kampanii
  • 2 spoty radiowe emitowane w Radio Rodzina (100 emisji)

Dodatkowo w prasie lokalnej ukazywały się artykuły sponsorowane dotyczące kampanii (8 publikacji w Gazecie Wrocławskiej i Nasze Miasto)

Przygotowaliśmy projekty graficzne billboardów, citylightów eksponowanych na przystankach autobusowych, rollup’ów, ulotek i gadżetów (np. kolorowanki, plecaki ekologiczne, drewniane kredki).


 

Planowany zasięg kampanii, założony przez Miasto Wrocław, wynosił początkowo 1 mln odbiorców. Finalnie udało nam się uzyskać wynik ponad 2-krotnie wyższy – kampania dotarła do ok. 2,5 mln odbiorców.

Więcej o kampanii “Małe kroki, wielkie zmiany” możecie przeczytać na stronie internetowej miasta Wrocławia.