IGTV – filmy w pionie na poziomie

IGTV czyli Instagram TV to nic innego jak autonomiczna platforma stworzona po to, by serwować Instagramowiczom dłuższe filmy, zapewniając jeszcze więcej rozrywki. Aplikacja pozwala  odkrywać i przeglądać ulubione materiały w pionowym formacie, zgodnie z przyzwyczajeniami internautów korzystających z urządzeń mobilnych. Jest przeznaczona na system Android i iOS, a żeby jej używać wystarczy posiadać konto na Instagramie. Publikowane materiały wideo mogą trwać 10 minut lub nawet do godziny, pod warunkiem, że zostanie on wstawiony przez komputer.

IGTV – Korzyści na wyciągnięcie ręki

Obecnie, jak podaje business.instagram.com, materiały wideo udostępniane w mediach cyfrowych są oglądane częściej niż telewizja. Coraz więcej również młodych ludzi korzysta z internetu. Cisco Visual Networking Index przewiduje, że do 2021 roku filmiki w urządzaniach mobilnych stanowić będą aż 78% wszystkich przesyłanych danych. Nie sposób nie skorzystać z takiej okazji jaką daje nam nowa generacja Instagrama. Mając tak dużą ilość odbiorców (sam Instagram ma ich ponad miliard) osoby chcące zareklamować swój produkt, firmę, działalność mają ułatwione zadanie już na starcie. Oczywiście pamiętać należy, że materiały wyświetlane w IGTV są powiązane z zainteresowaniami odbiorcy, czyli tym co zaobserwuje i polubi. Przygotowany materiał będzie więc wyświetlany w propozycjach, jeśli twój profil na Instagramie odwiedza już grono zainteresowanych. Jeżeli natomiast posiadasz już konto oraz zgromadziłeś grupę tzw. followersów, czas wejść na kolejny poziom. Jak to zrobić? Wszystko zależy od twojej kreatywności i pomysłu. My podpowiemy ci kilka sprawdzonych sposobów.

Pokaż, że jesteś ekspertem

Reportaże, sekcje eksperckie, to to co jeszcze bardziej utwierdzi twoich widzów w przekonaniu, że trafili na najlepszego w branży. Możliwość wstawiania dłuższych filmów idealnie nadaje się w tym przypadku do tego, aby utrzymać uwagę widza.

Pokaż jak to się robi

Dobrze nam znane poradniki i przeróżne tutoriale znajdą tutaj duże pole do popisu. Dla przykładu, marka kosmetyczna chcąca sprzedać swój produkt może zademonstrować jak poprawnie go użyć, by uzyskać jak najlepszy efekt. Wideo prezentacje nowych produktów mogą sprawdzić się praktycznie w każdej branży.

Pokaż, że twoja oferta jest nadal aktualna

Na Instagramie co rusz pojawiają się nowe materiały przykuwając chwilową uwagę użytkownika. Jeśli na swoim profilu posiadasz filmiki, które dobrze prezentują twoją firmę śmiało wykorzystaj je ponownie w rozszerzonej wersji Instagram TV. Świeżość, a jednocześnie powrót do tego co już istnieje zainteresuje nowego odbiorcę, jak i dłużej obserwującego twój profil.

Możliwości Instagram TV wykorzystuje coraz więcej marek. Nawet projektanci Louis Vuitton, czy Gucci podzielili się ze społecznością Instagrama filmami z pokazów swoich najnowszych kolekcji. Rozwijający się Instagram cieszy się sporym powodzeniem i rokuje na sporą konkurencję dla innych platform tego typu.